linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

pepsi cola

Publicerad 2014-03-13 22:10:27 i Dagens,

nästa vecka är det VFU i två veckor. det lät som en konstig mening det där.
när jag skrivit klart min hemtenta så har jag "ledigt" i två veckor. från skola och ansvar, typ, skulle ju kunna vara duktig och göra allt det där jag inte hinner med annars, skriva tentor, fixa hemma, söka jobb, typ sånt.
 
har varit skolledig sen i tisdags, alltså jag har ju pluggat men inte varit i skolan. ångrar såklart idag att jag inte pluggade hårdare igår för då hade jag nog varit klar nu. måste börja skriva, men som vanligt är det svårt att hitta rätt i djungeln av böcker, referenser, citat och allt sånt.
 
behöver ala poäng jag kan få och jag inte plocka ett enda. jag behöver verkligen klara allt nu. jag har gjort fem tentor hittills. 5 stycken. vet ni hur många jag har godkänt på? 1. en enda ynka liten skittenta. tack vare den har jag iaf 10 poäng att stoltsera med. behöver 18 för att få csn. woho.
 
är avundssjuk på folk som kan resa och planera sitt liv. just nu är allt sånt svårt. pengar är alltid en bristvara men vi har alltid klarat oss. nu börjar jag dock få såna där kalla fötter över vad som kan hända om en inte har pengar. inga konserter. inga festivaler. ingen öl. ingen mat. inga kläder. ingen telefon. asså sjukt jobbigt typ.
 
smarta jag har ju sett till att det finns jobb i sommar med, eller? jättebra lina, skitbra att du tänker med den där bollen du har mellan axlarna. att jag aldrig lär mig. jag är 22 år och jag har aldrig fått något serverat men inte fan har jag lärt mig något av det.
 
jag har lite småångest inför tentan jag knappt börjat på och det ska jag fan ha. dock vill jag ju bli klar snabbt så jag slipper sitta här om ett dygn, gråtandes och hulkandes över att jag är en komplett nolla, igen. jag skulle säkerligen behöva stryk tills jag fattar.
 
tror nog alla alltid varit för snälla mot mig och nu biter det mig i svansen. jag kan inte stå på egna ben. jag kan inte göra något själv för jag vet inte hur en gör. jag klagar på att min bror inte tar tag i sitt liv, men jag då? varför gör inte jag det själv? hade jag inte sökt till uni förra året hade jag fortfarande bott hemma liksom.
 
se hur det går för mig nu. det är inte många rätt jag har sen jag påbörjade utbildningen. jag känner mig trög och puckad. som att jag inte kan läsa typ. känner mig värdelös många dagar och jag har alltid någon som säger att jag inte är det. men om en är 22 år och inte lyft ett finger i sitt liv, är man inte lite värdelös då? johoodå.
 
tack och bock. skriver väl imorgon igen, ledsen, gråtandes med fetaste ångesten för att jag är en liten NOLLA som vanligt.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela