linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

sötbarn och catching up.

Publicerad 2014-01-07 16:19:14 i Dagens,

Här är Tyra på ett av sina favoritställen. Calles sängbord med ett glas vatten som man kan doppa tassen i.
Fintjejen <3
 
Vi fick hem våra barn på nyårsdagen, ganska skönt att inte ha haft dem under december med julgran och hela kittet. Katter som förstör är inget jag vill ha mitt i all julstress.
 
Bloggen har lidit oerhört mycket under december, hösten och lovet. Jag har haft inspiration men mer än så har det inte blivit. Tyvärr. Ska försöka ta tag i det mer nu under vårterminen men jag lovar inget. När man är sådär uppstressad och ledsen som jag varit större delen av hösten 2013 så vill man inte ha en blogg att tänka på också kan jag säga. Dock är det lite terapi att kunna skriva ett snyftinlägg och sen är det bra.
 
Lovet har varit skönt och lugnt. Alldeles för mycket onyttigheter och sånt men vafan, det var lov och jul liksom. Började allt med att vara sjuk sista dagarna i skolan, typiskt mig. Hade julstress och klappinköp kvar. Inslagning och bakning som jag på något vänster fixade, plus julfest på det. Helt galet.
 
Tog mig iväg till VC fredagen den 27e och fixade så remissen till hudkliniken på US kom iväg, efter att ha brutit ihop av kliångest dagarna innan. Ni vet när inget alls funkar utan det kommer mer och mer blåsor istället och man blir galen och ledsen? Det hände mig. Blåsorna är där fortfarande och kliar och kommer tillbaka men jag ska smörja med betnovat varje dag och sen vänta på remissen. Hoppas på att den kommer snart.
 
Det här lovet har fått mig att må bra,eller bättre iaf. Jag har sån ångest över att komma tillbaka till skolan att det är tråkigt! Vet inte hur jag ska klara av att ha termin efter termin där jag mår skit, är ledsen och dan var och varannan vecka. Jag vill bli förskollärare men om det skavara såhär, med stress i jobbet sen också så vet jag inte hur jag ska klara det.Vi får se hur allt blir, jag ska tillbaka iaf. Förhoppningsvis slipper jag allt annat som fått mig ur balans i december iaf.
 
Jag hoppas på ett bra 2014, utan en massa nyårslöften.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela