linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

skitbok och skitvärld

Publicerad 2014-01-08 12:49:39 i Dagens,

Blä.Läste klart min bok igår. Jävla skitbok. Alla som läst den borde fatta.
 
När jag läser en bra bok så fastnar jag. Inte bara i läsningen för att det är bra utan i karaktärerna med. Det är då jag blir förbannad när folk gör fel val och skit. Blir någon i boken sårad eller arg eller kåt, jaa då är jag det med.
 
Kommer ihåg när jag läste Harry Potter på högstadiet och jag tror det var i sexan när Hermione och Ron inte pratade med varandra eftersom de var kära i varann men inte ville medge det, då gick jag omkring och undrade varför jag var osams med mina vänner. Hur sjukt är inte det?
 
När man då läser femtio nyanser av honom där man hartvå otroligt speciella karaktärer som gör konstiga saker hela tiden så river det upp i mig. Ana är puckad och jag blir så arg på alla dessa puckade brudar i böcker!!!! Christian är dominant och gillar att få som han vill. Dock tycker jag ändå bättre om honom och hans karaktär då Ana hela tiden framstås som ett jävla våp.
 
Jaa det finns såklart kvinnor som är underlägsna och inte speciellt smarta, men VARFÖR ÄR DET ALLTID SÅ KVINNOR SKA FRAMSTÄLLAS I BÖCKER???
Ge mig en karl som är underlägsen och undergiven så dreglar jag. Alla killar är inte självsäkra och framgångsrika men det är så de framställs i böcker.
 
Snälla alla STARKA KVINNOR SOM GILLAR ATT SKRIVA: GÖR EN LIKADAN ROMAN FAST GÖR DEN TVÄRTOM!!!!!!!!!!!!!!!
 
Jag förlorar hoppet om alla människor annars. Vi lever inte på 1800talet när kvinnor var undergivna av naturen. Vi lever idag. Det är 2014 och vi ska ändå få hjälp av män hela tiden? Blä.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela