linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

i'm back.

Publicerad 2014-01-12 19:07:00 i Dagens, tankar,

Söndag. En söndag som först gick i baksmällans och mensvärkens tecken. Gillar verkligen när de är sammankopplade. Var trötta både C och jag när vi vaknade vid typ halv elva, myste och pratade, gosade med katterna och vaknade till liv.
Jag har/hade plugg idag så jag kunde inte somna om som jag först tänkt.. Vi gick upp och jag hade en krampande mage och C städade och gick sedan ner och handlade.
Vi åt äppel&kanelpannkakor och de vart så sjukt goda, igen!
 
Funderade på en sak när min mage krampade första gången. Jag kan lokalisera värken till vilken äggstock som släppt ägg, för det är väl det som gör ont? En sak jag funderar över dock är hur ägglossningen fungerar när man äter p-piller? Barnmorskor och gynekologer brukar säga att man inte har ägglossning men det måste jag ju ha eftersom jag kan bli gravid om jag slarvar med pillren. Det blir ju inte ett ägg automatiskt bara för man slarvar, plus att man kan bli gravid även utan slarv då vissa spermier är otroligt starka.
Jag har aldrig haft speciellt mycket mensvärk och oftast bara samtidigt som jag blöder, inte två veckor innan när ägglossningen egentligen sker. Så varför har man värk? Snälla hjälp mig med mitt huvudbry för detta har jag tänkt på länge.
 
Och sen tror jag att jag ska skapa en "anonym" blogg. Jag vill kunna skriva om konstiga saker, som åsikter och sex utan att folk ska klanka ner på en och döma eller tycka att man är äcklig för att man är öppen med sitt sexliv och sexualitet. Jag är en öppen människa och varför ska jag inte få säga att jag är tex kåt? Eller att jag blir påverkad av 50 nyanser böckerna? Man får inte riktigt säga det eller känna upphetsningen som kommer upp. Alla skäms och det vill jag ändra på. Så antingen skriver jag det här, med risk att bli dömd av folk jag känner, eller så öppnar jag en ny blogg för bara sånt, anonymt, med risk att bli dömd av andra.
 
Hur har er helg varit då? Vi firade prinskillen igår och han blev glad för sina presenter! United vann matchen och vi hade alla en trevlig kväll!
 
pannkakor, ni får receptet vid annat tillfälle :)!
Finnaglar! #invisiblecock
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela