linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

i'm a ninja

Publicerad 2014-01-29 17:04:31 i Dagens,

Halloj!
 
Inlägget kommer upp senare än jag tänkt mig idag, men jag sov en hel del efter lunch. Pluggade en hel del igår och gick och la mig typ kvart i ett, det var bara det att jag skulle upp 5.10 så var skapligt trött imorse. Har ofta svårt att sova om jag suttit vid datorn eller tvn på kvällen innan jag ska sova. Vissa kvällar spelar det ingen roll vad jag gjort, jag somnar ändå inte..
 
Idag ska vi till gymmet när C kommer hem så jag ska strax tvätta bort mitt smink, skönt att köra utan även om det är lite likvarning på ansiktet. Blir bara crosstrainer idag, förbränning är typ det jag behöver mest, inte muskelbyggnad. Det sköna är att konditionen faktiskt blir bättre för varje gång jag är där så det bir nog inget större problem. Målet är att springa i Rydsskogen i sommar och det kommer vi nog klara!
 
Idag på morgonen, 8.15 för att vara exakt, var det dags för kursens första litteraturseminarium. Jag var nervös innan, är alltid det. Jag vet aldrig om jag läst rätt, fattat rätt eller är ute och cyklar. Den gruppen jag hamnade i hade Attachement/anknytning. Det är något jag tycker är intressant och lite spännande och otroligt viktigt för barnen. Inte bara i späd ålder utan även när de blir äldre. Alla människor blir påverkade av andra människor hela tiden och det ser jag lite som anknytning. Man lär sig av andra människor och man lär sig lite på rätt människor, precis som en bebis.
 
Det här seminariet var bättre än de i förra kursen, då var det tre stycken med samma lärare. Han pratade mest och först och främst, jag var dock bara på den i mitten och de höll ihop rätt mycket. Jag hade säkert lärt mig "mer" om jag varit på alla men det går inte varje gång. Sedan kan jag tycka att om allt ändå ska vara självständigt på uni så ska väl även seminarierna vara lite mer så än att en lärare berättar allt? Funkar om det är salstenta men inte hemtenta..
 
Nu kommer C hem snart!
Vi hörs :)
klockan sex imorse..
nymålade naglar :)
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela