linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

21 januari

Publicerad 2014-01-21 08:41:45 i Dagens,

Hej på er och godmorgon!
 
Här sitter jag medmorgonkaffet i magen, hantverkaren spacklandes i hallen och plugg upp över öronen. Jaa fast plugget är det nog ingen fara med, ska läsa lite innan seminariet idag. Träffa gruppen blir det att göra då med, men vi tänkte skriva kontraktet på fredag mellan två föreläsningar. Ganska soft.
 
Vi har som sagt hantverkare här då. De ska byta golven i köket, hallen och våra två sovrum den här veckan. Det jag reflekterat på är dock att det kommer ta tid. De tar bara köket idag, hallen imorgon och sen segar de ihop det känns det som. Drygt som fan.. Dock hade vi väl inte fått plats med säng, två byråer, sängbord, köksbord och skänk i vardagsrummet samtidigt, men ändå.. Drygt!
 
Ska läsa artikeln här på datorn först nu när jag är hemma, sen ska jag göra mig iordning och dra hem till mamma och käka frulle. Börjar ett idag så ska försöka hinna med 12.10 tåget. Slipper stressa för mycket då nämligen!
Skönt med ny kurs nu med. Förskolepedagogik. Förmodligen drygt men asintressant-bra kombo liksom!
 
Ikväll blir det träning för hela slanten iaf, köra ett ryggpass och crosstrainer! Skönt! Trodde jag skulle vakna upp med tunga armar idag då jag skurade ugn och ugnsglas och bakom ugnen eftersom de skulle komma idag.. Tröttsamt men jävlar vad feint det blev på ugnsglaset som var brunt innan men rent och fint nu, typ. När golven är färdiga ska ni få bilder på allt! Vi är lite sugna på ommöblering nu när lägenheten är kaos så ni ska allt få se sen!
 
Nu ska jag plugga, men vi kanske hörs senare!
Ciao!
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela