linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

Mysigheter och tända ljus

Publicerad 2012-11-29 12:08:00 i Allmänt,

Vi har rätt kallt här i vår lägenhet.
 
När vi bodde i Skäggetorp så hade vi mellan 23-26 grader inomhus. Alldeles perfekt för mig. Här har vi 20-21.
Vi hade såklart lite varmare i somras, typ 28-30. Men kan det inte vara lagom? Jag hatar att vara tvungen att klä på mig för att inte frysa inomhus.
 
Mamma och jag löser detta genom att ha typ tusen tända ljus på kvällen. Brandfara som fasen, men det blir åtminstone mysigt. Och typ varmare.
 
Snön som kom igår är mysig. Jag står dock för mina ord, jag vill ha kyla. Vill ha riktigt kallt och snö. Inte bara snö. Så töntigt. Jag vill ha tjäle och allt det där så att när våren kommer så smälter vintern bort på rätt sätt. Mysigt.
 
Saknar mina tjejer. Saga och Felicia. Söta tjejerna som inte finns här. Som lever sina liv trots att jag inte är där fysiskt. Jag låter bitter som fan. Men de är lyckliga, och då blir jag det med.
 
Fan. Det här med internetet gör mig extremt låg och sur. Alla borde ha råd med bra internet. Stackars mig och mamma, ingen som kan hacka mina grannars trådlösa?
 
Imorgon ska ni får bilder på mina naglar och lite sånt iaf. Händer läker och jag upptäckte att knäet typ förvandlats till blåmärke. Usch. Jag får typ inga blåmärken. Har rätt dolda blodkärl nämligen, klagar inte jag hatar blåmärken. Men detta gör även att det är svårt att ta blodprov på mig. Knepigt. Fick dock blåmärke på fingret en gång av blodprov! Och i armvecket. Läskigt.
 
Apropå det har jag tänkt ge blod. Vi har en central här i stan som tar emot blod. Jag vill göra det och jag ska. Men känns läskigt och som att jag inte kommer ha bra blod typ. Men leva lite sundare ibland för att ge blod är ju inte farligt alls.
 
Aaah. ska hitta på något värt med den här dagen nu.
Mamma och jag ska äta nommiga kycklingben till middag och kanske spela alfapet. Bra med någon plan iaf.
 
Hörs! Ha en fortsatt fin torsdag.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela