linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

men blä

Publicerad 2014-06-19 16:41:06 i Dagens,

seriöst, vad är det som händer på internet?
en får inte kritisera strukturer eller på något sätt visa att det finns felheter i samhället för då kan en bli avstängd från forum eller rent av bli mordhotad av 13åringar.
 
förstår snart inte längre vad någon gör på nätet, det är inte kul att det hela tiden är ett gigantiskt agg mot varenda person som finns i hela världen. ingen får tycka något men alla ska hålla med alla. det spelar ingen roll vilken grupp en tillhör, ingen ska tycka något men alla ska hålla med.
 
om jag som kvinna kritiserar en sida där männen har mest röst så kan jag bli mordhotad, min adress läggs ut på nätet, mina barn blir helt plötsligt offentliga och jag ska tydligen inte existera mer.
skitbra. ja men tysta folk är ju alltid det bästa.
 
med tanke på hur folk reagerar så kan en ju tro att en har rätt. brukar en inte säga så? om jag säger att du är ful och du blir arg och ledsen så är det sant? eller är vi inte lite uppfostrade så?
 
blir trött på föräldrar som inte har den blekaste aningen om vad deras kidz håller på med på nätet. blir trött på lärare som aldrig någonsin verkar se det som ett stort problem att kidzen inte har något internetvett. blir trött på att det är så mycket ilska överallt.
 
stänger ner och slutar nu. det är inte roligt längre.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Loviza

Publicerad 2014-06-25 21:35:40

tjena! har en blogg tävling på skulle va kul om du ville vara med kram & ha en bra dag! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela