linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

min första vårblomma

Publicerad 2014-03-05 14:57:36 i Dagens, Hemma, Inredning,

Jag har ju upptäckt att sne jag flytta in i den här lägenheten så tar jag död på blommor. Fick en orkidé i inflyttningspresent och en myrten i födelsedagspresent, båda sjunger på sista versen. Min mammabarn, livsblad, tar sig igenom varje dag men knappast levande, funderar på att ta med den hem till mamma så kanske den överlever där. Vi har så himla dåligt ljus här hemma från solen att blommorna helt enkelt inte klarar sig. Jag har tom planterat om nästan alla.
 
Igår hittade jag det här lilla vidundret på priso för en 20a. Tyckte den var fin och ville ha den i köket, den kanske inte överlever hela våren men ibland har en tur. Mamma fick en fin "tant"blomma av mig för något år sedan som faktiskt klarade sig längre än vad vi trott och jag har för mig att den blommade en gång till. Inte dåligt för en "billig" blomma. Ska försöka ta mig förbi blomsterlandet snart när vi har bil så jag kan köpa på mig lite, jord och några innerkrukor och förstås blommor! Både blommiga blommor och gröna växter, min fikus är nämligen den som klarat sig bäst så det kanske är såna jag borde satsa på egentligen.
 
Iaf, här är min skapelse. Kul att fota blommor med tycker jag!
Funderar även på om en ska vara så fräck att en planterar i blomlådorna i år? Sånt tycker jag är jättefint även om det är en aningen tantigt ;). Vi har bäst sol på balkongen så så snart det är officiellt vår så kommer nog några blommor få flytta ut dit för solens skull. Älskar prunkande blomlådor nämligen.
Visst är den fin?

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Publicerad 2014-03-05 15:22:17

Så fin :) Ha en bra eftermiddag :)

Svar: hihi tack, detsamma! :)
Lina Fransson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela