linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

med ett glas vin i magen.

Publicerad 2013-11-29 20:19:00 i Dagens,

säger jag hej här.
 
Har inte riktigt haft tid att blogga alls den senaste tiden, har varit så himla mycket skola nämligen..
 
Här är dock någon som vait flitig med sin blogg, trots VFU och massa annat. Hon är duktig alltså!
 
Nejmen, vi hade konferens att jobba med förra veckan och den hade vi i måndags. Känns som detta varit den längsta veckan på länge, fuck långfredag liksom. Nästa vecka kommer bli totalt kaotisk med tyvärr. Ny kursstart på måndag och två omtentor. Wow typ.
 
Har skrivit dum hemtenta också. Eller jaa jag skrev den idag, with a little help från VÄRLDENS BÄSTA MAMMA! Kan inte tacka henne, Calle eller Helene nog för denna veckan. Herregud vad de hjälpt, peppat och bara funnits till när jag fått psykbryt.
 
Det har liksom inte riktigt gått speciellt bra alls den här veckan. Sen skolan började så har jag mått dåligt, gråtit många dagar varje vecka och känt mig sjukt värdelös. I onsdags mådde jag sådär men Calle var ju här. Sen gick han hem till Johan och kollade på fotboll, vårt lag vann, men jag kollapsade. Grät så jag nästan skrek, frös och svettades, höll på att kräkas för jag blev så sjuk typ.
 
Har sjuk press på mig själv, pallar inte riktigt av stressen, saker som händer runt mig, förlorade vänner. Ni vet, life is hard. Ska ta mig till studenthälsan snart så jag kanske kan prata med någon, finns saker att reda ut som satan. Blir off och känner mig skyldig över att jag mår dåligt. Har haft min påmålade fasad så länge, och nu börjar den spricka och jag har aldrig varit så rädd för mig själv förut.
 
Nu tänker jag dock ta tag i det, man vet aldrig vad det resulterar i liksom.
 
Efter ett glas vin i badet med världens bästa man känner jag mig lite bättre iaf. Taco i soffan och mys med mannen blir det ikväll iaf! Och sen Alonzo imorgon! mums.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: vanja

Publicerad 2013-12-01 15:38:27

så fin blogg :)

Svar: tack så mycket! kul att du tycker det!
Lina Fransson

Postat av: Aida

Publicerad 2013-12-04 18:34:11

Men åh nu såg jag ju att du länkat mig! SÅ himla gullig du är!!! :D <3

Svar: klart jag gör det!
Lina Fransson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela