linafranssons.blogg.se

22 år och sambo. Pluggar till förskollärare i Norrköping och är väldigt intresserad av genus och feminism. Dricker öl och går på konserter. #crazycatlady

Syster Sol @l'Orient 20130330

Publicerad 2013-04-01 20:16:34 i Musik, Recension,

 
Det här var en helt magisk kväll.
Vi kom ju från en födelsedagsfest på andra sidan gatan men det gjorde inget. Man hade liksom lite mer lust att festa vidare då!
 
Hon var sen och det är ju ett minus oavsett vem det är. Dock fanns tre av hennes bandmedlemmar på Palatset och spelade biljard tidigare på kvällen.
 
Jag träffade Tony, Robbin, Niklas, Pedde, Dominic, Billros, Hanna, Malin och Martin. Kul med några man kände igen iaf. Man vet aldrig när det är en nischad konsert med bara reggea. Både jag och Calle kände oss uppklädda, jag i klänning och han i kavaj men det spelade inte så stor roll.
 
Jag har försökt lyssna in mig på hennes musik nu innan och jag gillar svensk reggea ganska bra kan jag säga. Gillar att hon är brud, kort och snygg. Inte alla som ser ut som henne och kommit så långt precis.
 
Öronpropparna pluggades in efter att vi lyssnat på allsköns reggea innan. 
 
Energi och dans. Helvete. Man kunde inte stå till utan gungades fram och tillbaka av takterna. Så otroligt bra och fin musik hon gör! Hon lever upp när hon är på scen och hon älskar verkligen det hon gör.
 
Jag blir alltid glad av att se såna här personer på scen, jag har sett lite olika artister men de med energi vinner alltid första pris. Kommer ihåg när jag sett Alonzo och fas3. Han är sjukt gammal men pallar fortfarande stå på scen. Galet.
 
Syster Sol är ju väldigt egen då hon är tjej i den svenska reggeabranschen. Inte alla som tar sig dit. Men hon har gjort det och hon får garanterat nya fans varje dag! Jag älskar hennes musik och tänker definitivt lyssna på henne även i framtiden.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina Fransson

22 år, bosatt i Linköping med min karl som heter Carl. Två bebiskatter på halvtid. Förskollärarstudent, julaftonsbarn, feminist och jävligt hetsigt temperament. Jobbar med ett psyke som aldrig lyder mig. Gillar kaffe, glass, öl, piercingar, festivaler, mys och SOL. Jag gillar inte människor men ogillar dem heller inte.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela